WEST COAST SWING, DEL 2 13 - 14 April

Postet av Molde Swing- og Rockeklubb den 5. Mar 2024

MOLDE SWING- OG ROCKEKLUBB arrangerer nybegynnerkurs DEL 2 i dansestilen West Coast Swing (wcs). WCS er en moderne dansestil som er internasjonal og er veldig populær blant ungdommer. Kurset gir deltakerne innføring i dansestilen. Kurset fortsetter å gi opplæring i grunnsteg og grunnleggende turer, noe som gir deltakerne god grunnteknikk.

WCS danses til flere typer musikksjangrer som for eksempel; pop, disco, hip hop, RnB, blues og soul...m.m.Se linker for hvordan en kan danse wcs:

HVEM:
Kurset passer for alle. Du må ha deltatt på et nybegynnerkurs og gjerne ha øvet litt etter kurset.
Fortrinnsvis påmelding som par, da det ofte er skjevfordeling mellom leder og følger. Men det er også åpnet for å melde seg på uten partner, men kan risikere å bli satt på venteliste.

INSTRUKTØRER:
Bente Flemsæterhaug og Bjarte Koppen.
Instruktørene har danset wcs i flere år og er aktive i klubbens eget wcs miljø. De har instruert tidligere wcs-kurs i klubben flere ganger og har dessuten reist på flere wcs eventer i Norge hvor de har gått på kurs med både nasjonale og internasjonale instruktører.

TIDSPLAN:
Lørdag  13.april kl 12.00 - 15.00
Søndag 14.april kl 12.00 - 15.00

STED:
Molde videregående skole, festsalen i 1.etasje - bygget som er helt vest av skolensbygninger - inngang på sørsiden av skolebygget - se etter et svart beachflagg med klubbens logo.

PRIS:
150,- medlem
210,- for ikke medlem
Halv pris for ungdom under 26 år og studenter med studentbevis

PÅMELDING:
Registrer din påmelding her:

Workshop Bugg helg med kurs og dansekveld Lør. 20 April.

SWINGFEST i Molde i "gamle Kulturhuset"  lør. 20 april 🙂

Buggruppa i Molde Swing- og Rockeklubb arrangerer workshop, nybegynner og repetisjon for ALLE NIVÅ med sosial dansefest. Passer for nybegynnere som aldri har danset til aktive dansere.

Om du ikke har dansepartner, oppfordrer vi til å melde deg på, det er behov for både damer og menn som ikke har dansepartner.

Lasse og Rigmor starter med en gjennomgang av swingformen BUGG, en fantastisk morsom og allsidig swingdans som er lett og lære, og som kan danses til de fleste typer av musikk. Vi starter helt fra begynnelsen, så alle kan henge med. De som har danset litt fra før vil i tillegg til grunnprinsippene få noen ekstra utfordringer

.Slik ser dansen Bugg ut (klikk på linken): https://www.facebook.com/MicTeam/videos/359826264883421

17.00-18.00: Grunnprinsipper: Takt, buggens myke føringsteknikk, innføring i jevn puls og basisfigurer.  Passer for nybegynnere som ikke har danset før, og for de som vil repetere.

18.00-19.00: Figurer og variasjoner i Bugg, og gi et dansende uttrykk. Passer for de som har deltatt på første økt, og for alle nivå.

19.30-24.00: Tapas og fest med sosial dans der en danser det en vil 🙂Vi bestiller tapas til alle som har valgt deltakelse med tapas inkludert.

Pris medlem/ikke medlem:1.    Forkurs: kr 100/1802.    Fest: kr 100/150
3.    Forkurs og fest uten tapas: kr 170/270
4.    Fest og tapas: kr 400/450
5.    Full pakke inkl. forkurs, tapas og fest: kr 470/570

Velg ett av de 5 alternativene ved påmelding!

Påmeldingsfrist 19. april kl. 12.00,
Velkommen!

Årsmøtereferat 2014

Her finner du :    Årsmøte referat 2014

SWING-ROCK/FOLKESWING LITT ØVET 9.-10. FEBRUAR

Postet av Molde Swing- og Rockeklubb den 5. Jan 2024

SWING-ROCK/FOLKESWING LITT ØVET 9.-10. FEBRUAR

Tid:  Fredag 9. febr. kl 18.00-20.00

Lørdag 10. febr. kl 16.00-18.00

Sted: Gymsalen, Molde videregående skole

Pris: 225/325 (medl./ikke-medl.)

Instruktør: Hans Terje Møller  988 11 636  På kurset vil instruktør Hans Terje Møller lære deltakerne ulike swing- og rocketrinn, samt øve på sammenhengende koreografier. Kurset er åpent for både medlemmer og ikke-medlemmer av Molde Swing- og Rockeklubb.

påmelding via deltager.no

Ungdom 25 år og yngre: Halv pris. Medlemmer 25 år og yngre: Gratis.

Mer info kommer..